• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84292
+
-

اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان  در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در مساجد و حوزه‌های قضایی استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف آموزش همگانی مسائل قضایی و حقوقی به شهروندان در دست اجراست. 

به گزارش ایرنا «علی صالحی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به موجب این طرح، با همکاری ائمه جمعه و جماعات و هیأت امنای مساجد حقوقدانان، قضات و مسئولان قضایی بر اساس اولویت‌ها با حضور در مساجد و محله‌های مختلف، نسبت به آموزش همگانی مسائل قضایی و حقوقی به شهروندان اقدام می‌کنند. 
وی با اشاره به اجرای طرح دیگری به نام طرح «قاضی مدرسه» در هرمزگان گفت: این طرح به‌طور جدی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و برای ارتقای سطح آگاهی‌های حقوقی دانش‌آموزان و شناخت آسیب‌های احتمالی در مدارس استان در حال اجراست. 

صالحی بیان کرد: طرح قاضی مدرسه بر اساس آمار، مورد استقبال دانش‌آموزان و والدین آن‌ها قرار گرفته و یکی از طرح‌های مهم در دست اجراست. 

رئیس کل دادگستری استان گفت: مقرر شده در سال جاری، این طرح ساماندهی و گسترش یابد و دوره‌های آموزشی به تناسب اولویت‌بندی جرائم و مناطق پرخطر برگزار شود. 
وی تصریح کرد: با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان و برای آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان درباره عواقب خشونت و بزهکاری نیز طرح‌های مختلفی در استان در حال اجراست.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :